مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 13:152021-10-23بين الملل

اندیشکده آمریکایی: مأرب به دست حوثی ها خواهد افتاد، آمریکا نمی داند چه کند


سیر سریع تحولات در مأرب آمریکا را دچار سردرگمی کرده و همزمان دولت سعودی نیز تلاش دارد راه خروجی برای خود از یمن پیدا کند و همه این ها با پیشروی سریع ارتش و کمیته های مردمی در یمن همزمان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با پیشروی های چند ماه اخیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی کلید هدف اصلی یعنی تشکیل حکومت مستقل در یمن می داند و منابع درآمدی کشور به خصوص نفت و گاز در آن جا و شبوه و حضرموت متمرکز شده است و حوثی ها اگر بخواهند در قالب یک حکومت نقش آفرینی کنند نیاز به تسلط به یکی از این سه استان دارند و از آن جایی که مأرب نزدیک تر از دو استان دیگر به صنعاء است، حوثی ها متفق القول هدف خود را تسلط بر این استان گذاشته اند.

جانسون پیش بینی کرد که در صورت آزادسازی مأرب، نیروهای دولت صنعاء به سمت جنوب و استان شبوه و تسلط بر چاههای نفتی این استان و گسترش پایگاه اقتصادیشان پیش خواهند رفت.

خروج امارات از مأرب به ادعای او در سال های ابتدایی جنگ استقرار موشک های پاتریوت در مأرب از سوی امارات از موانع اصلی نیروهای دولت صنعاء برای عملیات در این استان بود و در آن سال ها به دلیل ثبات نسبی مأرب، این استان پذیرای بیش از 2.

5 میلیون آواره بود، به طوری که جمعیت شهر از 400 هزار نفر به سه میلیون نفر افزایش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشکده آمریکایی: مأرب به دست حوثی ها خواهد افتاد، آمریکا نمی داند چه کند

اندیشکده آمریکایی: مأرب به دست حوثی ها خواهد افتاد، آمریکا نمی داند چه کند