مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:252021-10-23اقتصادي

طرح ممیزی مراتع کشور امسال به اتمام می رسد


مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه طرح ممیزی مراتع از سال 59 آغاز شد و این طرح برای 90 درصد از مراتع کشور انجام شده است،گفت: - به نقل از سازمان جنگل ها، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه طرح ممیزی از سال 59 آغاز شد و این طرح برای 90 درصد از مراتع کشور انجام شده است، گفت: تاپایان سالجاری طرح ممیزی مراتع به اتمام خواهد رسید.

ترحم بهزاد افزود: 84.

8 میلیون هکتار وسعت مراتع کشور است که بیش از 52 درصد وسعت کشور را تشکیل می دهد و تاکنون بیش از 80 میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است.

به گفته وی، هم اکنون بیش از نیمی از استان های کشور طرح ممیزی مراتع را به اتمام رسانده اند و باقیمانده سطحی که ممیزی نشده در ابعاد کوچک است که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ممیزی در سطح کشور 350 هزار پروانه چرای دام به مرتع داران واگذار شده است، گفت: هم اکنون 981 هزار خانوار با جمعیت حدود پنج میلیون نفر به عنوان بهره برداران این مراتع هستند.

بهزاد اظهار داشت: با اجرای طرح ممیزی 40 هزار و 510 سامانه عرفی در سطح مراتع کشور شناسایی و به بهره برداران واگذار شده است که هر سامانه عرفی 2 هزار و 200 هکتار وسعت دارد و در هر سامانه عرفی به طور میانگین 24 خانوار بهره بردار دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ممیزی مراتع کشور امسال به اتمام می رسد

طرح ممیزی مراتع کشور امسال به اتمام می رسد