مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 09:352021-10-23بين الملل

العربی الجدید: گزینه های احتمالی نخست وزیری عراق چه کسانی هستند؟


یک روزنامه عربی چاپ لندن طی یادداشتی با تکیه بر سخنان سیاستمداران و تحلیلگران سیاسی، مهمترین نامزدهای احتمالی تصدی پست نخست وزیری این کشور را معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق و در سایه تداوم اعتراض ها به این نتایج، ناظران سیاسی معتقدند که در شرایط کنونی، محتمل ترین راه حل برای انتخاب نخست وزیر آتی که بنا بر عرف سیاسی این کشور به شیعیان می رسد که در انتخابات اخیر نیز بیشترین کرسی را کسب کرده اند، انتخاب نخست وزیر توافقی است.

روزنامه العربی الجدید امروز (شنبه، 23 اکتبر) با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت که بهترین راهکار حل مسأله انتخاب نخست وزیر آتی، مشابه سناریوی انتخابات 2018 است که به انتخاب عادل عبدالمهدی منجر شد و پس ا ز استعفای او مصطفی الکاظمی به این پست رسید و انتظار می رود که این بحران تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش با وجود آن که در حال حاضر هیچ توافقی میان جریان صدر به رهبری سید مقتدی الصدر و کادر هماهنگی احزاب شیعی به ریاست نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون  در خصوص انتخاب نخست وزیر صورت نگرفته است اما از آن جا که هیچ یک از این دو طرف نمی توانند به تنهایی نخست وزیر آتی را انتخاب کنند، تنها راه برای حل این موضوع، توافق دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید: گزینه های احتمالی نخست وزیری عراق چه کسانی هستند؟

العربی الجدید: گزینه های احتمالی نخست وزیری عراق چه کسانی هستند؟