مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:052021-10-23حوادث

عتیقه های چند هزار ساله در زاهدان کشف شد


فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف اشیاء و عتیقه های چند هزار ساله در زاهدان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیا تاریخی توسط فردی در شهرستان زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیرمجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر 15 عدد ظروف سفالی عتیقه، 2 عدد قاب و تابلوی قدیمی، 498 عدد انگشتر و انواع تسبیح و 21 قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزیینی و ارزشی را کشف که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه جات مکشوفه به 2 تا 3 هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است، بیان کرد: اشیا عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه هستند؛ پلیس با افرادی که بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت های غیرقانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عتیقه های چند هزار ساله در زاهدان کشف شد

عتیقه های چند هزار ساله در زاهدان کشف شد