مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 05:452021-10-23سياسي

احیای روستای زرتشتی نشین اله آباد زارچ یزد با رونق گردشگری


جشنواره گردشگری روستای تاریخی اله آباد زارچ همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و با حضور مسئولان استان یزد برگزار می شود.

- ایسنا/یزد جشنواره گردشگری روستای تاریخی اله آباد زارچ همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و با حضور مسئولان استان یزد برگزار می شود.

رحیمه گنجی زاده از برگزارکنندگان این جشنواره در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این جشنواره فردا یکشنبه دوم آبان ماه، هم زمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در کوچه شهید باستانی این روستای تاریخی برگزار می شود.

وی با بیان این که طی سالیان گذشته تاکنون بخش زرتشتی نشین روستای اله آباد تخلیه و خالی از سکنه شده بود، گفت: این روستا دارای دو بخش مسلمان نشین و زرتشتی نشین است که در گذشته با هم زندگی مسالمت آمیزی داشتند اما به مرور زمان و به دنبال مهاجرت اغلب این افراد، بخش زرتشتی نشین آن خالی از سکنه شده است.

عضو هیات موسس کانون گردشگری هوشمند شهر پایدار میراث جهانی با بیان این که رونق گردشگری در این منطقه لازمه احیای روستای اله آباد است، تصریح کرد: گردشگری می تواند مهاجرت معکوس را برای روستاها به دنبال داشته باشد و دوباره این روستا که از جاذبه ی زندگی مسالمت آمیز ادیان برخوردار است را احیا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای روستای زرتشتی نشین اله آباد زارچ یزد با رونق گردشگری

احیای روستای زرتشتی نشین اله آباد زارچ یزد با رونق گردشگری