مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-22فرهنگي

چراغ راه زنده یاد بهمنی خاموش نخواهد شد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی درگذشت پروین بهمنی از پژوهشگران معتبر موسیقی نواحی را تسلیت گفت.

- به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت پروین بهمنی را تسلیت گفت.

در پیام اسماعیلی آمده است: این جان عاریت که به حافظ سپرد دوست روزی رخش ببینم و تقدیم وی کنم خبر درگذشت حافظ لالایی های ایران زمین موجب تاسف بسیار شد.

زنده یاد پروین بهمنی که با پژوهش های سترگ خود، لالایی ها و موسیقی فراموش شده عاشیقلر را زنده کرد و برای سالیانی دراز، به جست و جوی عاشیق ها و نواهای گمشده شان در سرتاسر ایران زمین گشت تا نوای آنها را که سینه به سینه به امروز رسیده بود، ثبت و ضبط کند.

او به حق یکی از حافظان ارجمند فرهنگ بومی و اصیل این سرزمین بود و توانست نوای جانسوز موسیقی قشقایی را تا آن سوی مرزها طنین انداز کند.

وی با حفظ و اشاعه لالایی های مادرانه ایران زمین، و خوانش لالایی هایش نشان داد که قشقایی زندگی اش با صفا و صمیمیت و هنر و موسیقی سرشته شده است.

به راستی که آثار او تداعی گر موسیقیِ پیچیده در دشت ها و کوهستان ها و نغمه های گم شده در سایه سارِ سیاه چادرهای عشایری که خود محصول ذوق و سرپنجه هنرمندانه زنان عشایر ایران است، می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ راه زنده یاد بهمنی خاموش نخواهد شد

چراغ راه زنده یاد بهمنی خاموش نخواهد شد