مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 08:502021-10-22سياسي

اتحاد مسلمانان زمینه شکل گیری گروه های افراطی را از میان می برد


وحدت مسلمانان سبب می شود تا اشتراکات مورد توجه قرار گرفته و اختلافات به حاشیه رود و لذا زمینه شکل گیری گروه هایی مانند طالبان و داعش از میان خواهد رفت.

- ایسنا/خراسان رضوی یک استاد تاریخ اسلام گفت: وحدت مسلمانان سبب می شود تا اشتراکات مورد توجه قرار گرفته و اختلافات به حاشیه رود و لذا زمینه شکل گیری گروه هایی مانند طالبان و داعش از میان خواهد رفت.

غلامحسین بشکنی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع اظهار کرد: جهان اسلام متشکل از فرقه ها و مذاهب گوناگونی است که لازم است در نقطه مشترکی با یکدیگر قرار بگیرند.

به گونه ای که پیش زمینه هفته وحدت نیز در جهان اسلام وجود داشته است.

به عنوان مثال قبل از اینکه امام خمینی این هفته را به عنوان هفته وحدت اعلام کنند، افرادی مانند سید جمال الدین اسدآبادی، محمد عبده، شیخ سلیم بشری و.

نیز وحدت میان اهل سنت و اهل تشیع را مورد توجه قرار داده بودند.

وی ادامه داد: بنابراین این جنبه وحدت آفرین، پیش از آنکه در سال 1360 حضرت امام این هفته را به مناسبت هفته وحدت نام گذاری کنند، وجود داشته است.

این رویکرد، نقطه عطفی است که با استفاده از آن بتوان متحد شده و اجازه ندهیم تا استکبار جهانی از اختلافات کوچک ما بهره برده و آن را برجسته سازد و زمینه اختلافات بزرگ و عمیق را فراهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد مسلمانان زمینه شکل گیری گروه های افراطی را از میان می برد

اتحاد مسلمانان زمینه شکل گیری گروه های افراطی را از میان می برد