مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 07:052021-10-22سياسي

معیار تقسیم ارث در اسلام جنسیتی نیست


نبود پژوهش عمیق و دقیق در حوزه ارث موجب شده جریان های مخالف اسلام تحت عنوان نابرابری سهم ارث زنان و مردان عقده گشایی کنند، در حالی که نصف بودن ارث زن نسبت به مرد از مبنا غلط است.

- ، در سومین جلسه از سلسله نشست های علمی با محوریت مسائل زنان، فرصت ها و تهدیدهای رویاروی آن و با موضوع زن در مکتب اهل بیت به همت دپارتمان مطالعات زنان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) برگزار شد.

در این نشست، حشمت الله قنبری همدانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام به بررسی مبحث ارث و دیه با توجه به خطبه 80 امیرالمؤمنین در کتاب شریف نهج البلاغه پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که نبود پژوهش عمیق و دقیق در این حوزه موجب شده است که جریان های مخالف اسلام و اهل بیت علیهم السلام، تحت عنوان نابرابری سهم ارث و دیه زنان و مردان عقده گشایی کنند، گفت: نصف بودن ارث زن نسبت به مرد از مبنا غلط و محصول برداشت نابجا از آیه 11 سوره مبارکه نساء است که می فرماید: یُوصِیکُمُ اللَّهُ فِی أَوْلَادِکُمْ ۖ لِلذَّکَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَیَیْنِ فَإِنْ کُنَّ نِسَاءً فَوْقَ اثْنَتَیْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثَا مَا تَرَکَ ۖ وَإِنْ کَانَتْ وَاحِدَهً فَلَهَا النِّصْفُ ۚ وَلِأَبَوَیْهِ لِکُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ ؛ در این آیه سخن از تفکیک ارث زن و مرد نیست بلکه توصیه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معیار تقسیم ارث در اسلام جنسیتی نیست

معیار تقسیم ارث در اسلام جنسیتی نیست