مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 13:402021-10-20اقتصادي

بدعهدی هند در تحویل سهمیه کواکس


منابع مطلع می گویند هند عرضه واکسن کووید 19 را به سبد کواکس مورد حمایت سازمان جهانی بهداشت به تأخیر انداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع مطلع می گویند هند عرضه واکسن کووید 19 را به سبد کواکس مورد حمایت است.

موسسه سرم هند (SII)، بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان، قراردادهایی برای عرضه صدها میلیون دز از نسخه مجاز واکسن آسترازنکا به کواکس و کشورهایی مانند بنگلادش دارد، اما دو منبع به رویترز گزارش دادند که هند تحویل واکسن به سبد کواکس را به تعویق انداخته است.

تأخیر در تأمین واکسن های کوواکس می تواند باعث ایجاد اختلال در روند واکسیناسیون  بسیاری از کشورهای آفریقایی شود که برای تهیه واکسن به آن متکی هستند.

مقامات دولتی هند گفته اند که اطمینان دارند سازمان جهانی بهداشت به زودی استفاده اضطراری از کوواکسین را تأیید می کند؛ واکسن بهارات که با نام کوواکسین شناخته می شود در کشور هند توسط Bharat Biotech و با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند و موسسه ملی ویروس شناسی این کشور ساخته شده است.

این واکسن با کارایی بالینی 81 درصد حاوی ویروس غیر فعال یا ضعیف شده می باشد و توانایی آلوده کردن افراد را ندارد اما می تواند واکنش دفاعی سیستم ایمنی فرد را علیه ویروس فعال کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدعهدی هند در تحویل سهمیه کواکس

بدعهدی هند در تحویل سهمیه کواکس