مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 11:152021-10-20سياسي

زمینه های اختلاف شیعه و سنی برطرف شود/ ضرورت هم گرایی امت اسلامی


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: وحدت شیعه و اهل سنت در ایران برای علما و مردم روشن است اما با توجه به تلاش های مخالفان وحدت و نااهلان در راستای تفرقه افکنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از قشم، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در همایش گرامیداشت هفته وحدت اسلامی افزود: علما و رسانه ها باید تلاش کنند تا مساله وحدت را در جامعه اسلامی به عنوان یک عامل اجتناب ناپذیر برای مسلمانان مطرح کنند.

امام جمعه بندرعباس افراط و تفریط را مخل وحدت دانست و ادامه داد: عالمان متعصب و عوام جاهل مخالفان گسترش وحدت هستند و از این رو نباید اجازه داد که افراط، تعصب و روح عصبیت برخی افراد، به وحدت مسلمانان خدشه وارد کند.

وی اظهار کرد: عقلانیت باید به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای وحدت در جامعه مطرح شود تا با گفتگوی عقلانی روز به روز به وحدت حداکثری نزدیک شویم.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: برای همگرایی امت واحده اسلامی در عرصه های سیاسی و اقتصادی باید بسترهای مختلف وحدت از جمله تعاملات جهان اسلام و نیز جغرافیای نزدیک مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد نظام بانکداری واحد در جهان اسلامی می توان همگرایی مسلمانان و وحدت جوامع اسلامی را در سطح جدیدی بازتعریف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه های اختلاف شیعه و سنی برطرف شود/ ضرورت هم گرایی امت اسلامی

زمینه های اختلاف شیعه و سنی برطرف شود/ ضرورت هم گرایی امت اسلامی