مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:552021-10-20پزشكي

رصد شبانه روزی آنفلوآنزای پرندگان در اردبیل/ توزیع 100 میلیون دُز واکسن طیور


مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از آماده باش کامل اداره کل دامپزشکی و تجهیز تیم های واکنش سریع، پیشگیری، کنترل و مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در راستای رصد و پایش شبانه روزی این بیماری در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز تکلوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شروع فصول سرد سال، کاهش دمای هوا و  آغاز مهاجرت و جابجایی پرندگان مهاجر، احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان و ورود ویروس های جدید تحت تیپ های نامتعارف وجود دارد.

وی افزود: اکیپ های بیماریاب دامپزشکی با اتخاذ تدابیر ویژه مراقبتی به طور شبانه روزی عملیات رصد و پایش بیماری در مزارع مختلف پرورش طیور را انجام می دهند که در این راستا از ابتدای سال جاری طی 159 مورد بازدید از فارم های صنعتی پرورش طیور، تعداد 16 هزارو 141 مورد نمونه برداری صرفا برای انجام بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اخذ و به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان تحویل شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر در حوزه حیات وحش نیز رصد و پایش وضعیت پرندگان مهاجر در زیستگاه های آبی و تالاب ها، سدها، دریاچه ها، رودخانه ها و مناطق زمستان گذرانی این پرندگان با همکاری محیط زیست و در قالب گشت های تیمی مشترک انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد شبانه روزی آنفلوآنزای پرندگان در اردبیل/ توزیع 100 میلیون دُز واکسن طیور

رصد شبانه روزی آنفلوآنزای پرندگان در اردبیل/ توزیع 100 میلیون دُز واکسن طیور