مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:502021-10-20سياسي

آثار منفی خارج شدن وزارت علوم از شمول قوانین بودجه ای و محاسبات عمومی


با روند کنونی، بودجه حوزه بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی در سال 1401 وارد کانال 100 هزار میلیارد تومانی خوهد شد و عمیق تر شدن منابع خارج از شمول، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با داغ شدن بودجه نویسی برای سال 1401 و برگزاری جلسات ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه به ریاست میرکاظمی، تا حدودی جهت گیری سیاست های مالی دولت سیزدهم برای سال های آتی نمایان شده است.

جایی که بدون تردید، تمرکز بر تدوین بودجه 1401 بدون کسری و تأکید بر مدیریت هزینه ها برای جلوگیری از خلق پول و پیامدهای تورمی آن، شاخص ترین اظهارات رییس جدید سازمان برنامه وبودجه را شکل داده و به نوعی رویکرد جدید این سازمان برای نگارش لایحه بودجه را می توان تلاش برای برقراری انضباط مالی، نظارت بر مصارف و مدیریت هزینه ها برشمرد.

در این میان، کارشناسان نسبت به ضرورت نظارت برخط بر منابع و مصارف بودجه و اشراف کامل دولت بر تحولات مالی دستگاه ها تأکید می کنند.

یکی از مواردی که این مهم را طی سالیان اخیر نقض کرده و سهم بسزایی در بلعیدن منابع مالی دولت داشته، بودجه دانشگاه های علوم پزشکی بوده است.

براساس جداول مندرج در قانون بودجه 1400، حدود 103 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه سال جاری، است،گفته بود: برای سال 1400 اعتبار خارج از شمول برای دانشگاه های علوم پزشکی حدوداً 105 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار منفی خارج شدن وزارت علوم از شمول قوانین بودجه ای و محاسبات عمومی

آثار منفی خارج شدن وزارت علوم از شمول قوانین بودجه ای و محاسبات عمومی