مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:352021-10-20بين الملل

طالبان به جانشین خلیلزاد خوش بین است


دولت طالبان افغانستان اعلام کرد، به پیشرفت خوبی که در گفتگوها با خلیلزاد داشت، امیدوار بود و حالا هم به جانشین او خوشبین است.

- دولت طالبان افغانستان اعلام کرد، به پیشرفت خوبی که در گفتگوها با خلیلزاد داشت، امیدوار بود و حالا هم به جانشین او خوشبین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلمای خلیلزاد روز دوشنبه از سمتش به عنوان نماینده آمریکا در امور افغانستان کناره گیری کرد، آن هم دو ماه پس از خروج بی نظم نیروهای آمریکایی از افغانستان و تصرف کابل به دست طالبان.

حالا عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان افغانستان در توییتی نوشته است: ما درباره حصول پیشرفت، با انتصاب تام وست به عنوان جانشین زلمای خلیلزاد در سمت نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان خوشبین هستیم.

وی در ادامه نوشت: امیدواریم که با تحقق کامل توافق دوحه قطر، روابط بین افغانستان و آمریکا عادی شود.

بلینکن در بیانیه ای که شامگاه دوشنبه منتشر شد، گفت که خلیلزاد در حال ترک سمت خود است و از وی بابت دهه ها خدمت به مردم آمریکا تشکر کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده بود که تام وست، معاون خلیلزاد که پیش از این در دوران فعالیت جو بایدن به عنوان معاون رییس جمهور در دولت باراک اوباما، در تیم امنیت ملی فعالیت می کرد، به عنوان نماینده جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان به جانشین خلیلزاد خوش بین است

طالبان به جانشین خلیلزاد خوش بین است