مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:302021-10-20اقتصادي

مشارکت 17 هزار داوطلب در کارآزمایی فاز 3 واکسن کرونای رازی


سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس از مشارکت بیش از 17 هزار داوطلب در کارآزمایی بالینی فاز 3 واکسن کرونای موسسه رازی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسین فلاح مهرآبادی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره روند فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو پارس گفت: تا کنون 17 هزار نفر واکسن نوبت اول و 6 هزار و پانصد نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند و مشکل یا عارضه ای جدی در داوطلبان مشاهده نشده است.

وی افرود: پنج میلیون دوز واکسن کووپارس نیز تولید و آماده تحویل به وزارت بهداشت است که نیمی از این مقدار، تحت کنترل کیفی قرار گرفته و دو میلیون و پانصد هزار دوز دیگر در مرحله ارزیابی کنترل کیفی است و تا دو هفته آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس در ادامه با یادآوری قول وزیر بهداشت وقت دکتر نمکی مبنی بر صدور مجوز مصرف اضطراری این واکسن با آغاز فاز 3 کارآزمایی بالینی اظهار کرد: وزارت بهداشت قرار بود پس از آغاز فاز 3 و تزریق به چند هزار نفر داوطلب، همچنین عدم مشاهده عوارض جدی در بین داوطلبان، قرارداد پیش خرید پنج میلیون دوز واکسن را با مؤسسه رازی منعقد کند تا هزینه های فراوانی که صرف ساخت واکسن شده برای تولید انبوه جبران شود و این امر مستلزم مساعدت وزارت بهداشت و پیش خرید واکسن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 17 هزار داوطلب در کارآزمایی فاز 3 واکسن کرونای رازی

مشارکت 17 هزار داوطلب در کارآزمایی فاز 3 واکسن کرونای رازی