مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:152021-10-20اجتماعي

فاجعه ای به نام موتورسیکلت های فرسوده/ دو شرط لازم برای تعیین فرسودگی خودروها


حالا که براساس آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک، ملاک اسقاط انواع خودروها معاینه فنی است، این پرسش مطرح می شود که آیا این آیین نامه ضمانت اجرایی نیز دارد؟ یک کارشناس می گوید: - حالا که براساس آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک، ملاک اسقاط انواع خودروها معاینه فنی است، این پرسش مطرح می شود که آیا این آیین نامه ضمانت اجرایی نیز دارد؟ یک کارشناس می گوید: راهکار ارائه شده در آیین نامه جدید کارآمد است اما نظارت بر مراکز معاینه فنی و رصد معاینه فنی خودروها دو شرط لازم جهت اجرای مطلوب این آیین نامه و تعیین خودروهای فرسوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قانون هوای پاک در حالی با هدف اصلی کاهش آلودگی هوا در سال 96 به تصویب رسید که ماده 8 آن به همین منظور تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه سنگین، سنگین، موتورسیکلت را مکلف کرده است که وسایل نقلیه خود را پس از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند اما سال گذشته براساس استعلام دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان ابطال شد.

در آیین نامه قدیم ماده 8 قانون هوای پاک ملاک اسقاط خودروها، سن فرسودگی خودرو بود درحالی که براساس آیین نامه اجرایی جدید این ماده که در خرداد ماه سال جاری تصویب شد، ملاک اسقاط انواع خودروها معاینه فنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه ای به نام موتورسیکلت های فرسوده/ دو شرط لازم برای تعیین فرسودگی خودروها

فاجعه ای به نام موتورسیکلت های فرسوده/ دو شرط لازم برای تعیین فرسودگی خودروها