مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:052021-10-20بين الملل

گروسی: توافق استرالیا می تواند الگوی سایر کشورها برای دستیابی به زیردریایی اتمی شود


مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره الگو شدن معاهده نظامی اخیر آمریکا و انگلیس با استرالیا برای ساخت زیردریایی های اتمی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین الملل انرژی اتمی در خصوص توافق سه جانبه اخیر که طبق آن آمریکا و انگلیس به ساخت ناوگان زیردریایی اتمی استرالیا کمک می کنند، گفت که سایر کشورها ممکن است از کانبرا الگو بگیرند و به دنبال ساخت زیردریایی های اتمی باشند که این امر باعث افزایش نگرانی ها درباره گسترش سلاح های اتمی و ملاحظات حقوقی می شود.

  گروسی در سفر خود به واشنگتن گفت که تیم ویژه ای را برای بررسی پیامدهای ایمنی و حقوقی مشارکت این سه کشور موسوم به آکوس که ماه گذشته اعلام شد، اعزام کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه انگلیسی گاردین ، اگر این طرح عملی شود، این اولین باری است که کشوری که دارای سلاح های اتمی نیست، زیردریایی هایی با سوخت اتمی به دست می آورد.

به نوشته گاردین، این منعکس کننده یک نقطه خاکستری در معاهده منع اشاعه سال 1968 است که اجازه می دهد مواد شکافت پذیر از پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چنین اهدافی حذف شوند.

طبق این گزارش، هنوز بر روی رویه هایی که آژانس از طریق آن اطمینان می یابد که سوخت حذف شده از نظارت این نهاد برای ساخت سلاح های اتمی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروسی: توافق استرالیا می تواند الگوی سایر کشورها برای دستیابی به زیردریایی اتمی شود

گروسی: توافق استرالیا می تواند الگوی سایر کشورها برای دستیابی به زیردریایی اتمی شود