مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:552021-10-20اقتصادي

ساماندهی کودکان خیابانی رشت از هفته آینده/ کارِ کودک از خیابان ها حذف می شود


برنامه اقدام و عمل با هدف ساماندهی کودکان خیابانی توسط بهزیستی استان قرار است با مشارکت سازمان ها و دستگاه های متولی در رشت از هفته آینده اجرایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، اصولاً کودکان خیابانی به دو گروه عمده کودکان خیابانی که بعد از فراغت از کار روزانه یا پرسه زنی در خیابان نزد خانواده های خود برمی گردند و یا کودکان خیابان که به تنهایی یا همراه سازمان بهزیستی از تقریباً دو دهه پیش طرح ها و برنامه های را برای کنترل و کاهش این آسیب اجرا کرده است.

  راه اندازی مراکز شبانه روزی کودکان خیابانی با هدف نگهداری از کودکان خیابانی فاقد سرپرست مؤثر به مدت حداکثر یک سال، انجام برنامه ریزی و اقدامات مؤثر برای بازگشت موفقیت آمیز کودکان به خانواده با انجام حمایت های اجتماعی و توانمندسازی خانواده و در صورت عدم مهیا شدن زمینه بازگشت و همچنین نگهداری بلندمدت کودکان مشمول در خانه های کودکان و نوجوانان از دیگر اقدامات حمایتی بهزیستی است.

دکتر رضا جعفری، معاون اجتماعی بهزیستی گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت در خصوص اقدامات و حمایت های این نهاد از کودکان خیابانی می گوید: با توجه به تجارب سالیان گذشته و بررسی ویژگی های کودکان خیابانی که عموماً دارای خانواده بوده، اجرای طرح راه اندازی مرکز حمایتی –آموزشی کودک و خانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی کودکان خیابانی رشت از هفته آینده/ کارِ کودک از خیابان ها حذف می شود

ساماندهی کودکان خیابانی رشت از هفته آینده/ کارِ کودک از خیابان ها حذف می شود