مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 13:002021-10-19اقتصادي

تنش آبی در 3 شهر و 160 روستای همدان


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، گفت: کاهش 45 درصدی نزولات جوی و افزایش دما در سال آبی گذشته باعث شد که در همدان، فامنین، بهار و 160 روستا مشکل کمبود آب داشته باشیم.

- ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، گفت: کاهش 45 درصدی نزولات جوی و افزایش دما در سال آبی گذشته باعث شد که در همدان، فامنین، بهار و 160 روستا مشکل کمبود آب داشته باشیم.

سیدهادی حسینی بیدار سه شنبه 27 مهرماه در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کم آبی که در کشور حادث شده، همدان جزء هشت شهری است که تنش شدید آبی دارد.

حسینی بیدار با بیان اینکه 63 مجتمع آبرسانی در استان داریم، اظهار کرد: برای تأمین آب شرب همدان 41 درصد از منابع سطحی و 59 درصد از منابع زیرزمینی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: کاهش 45 درصدی نزولات جوی و افزایش دما در سال آبی گذشته باعث شد که در همدان، فامنین، بهار و 160 روستا مشکل کمبود آب داشته باشیم که مشکل آبرسانی شهرها و 90روستا را حل کردیم و به 70 روستا نیز با تانکر آبرسانی می کنیم.

مدیرعلمل آبفا استان همدان با بیان اینکه 72 درصد تأمین آب شهر همدان به سد اکباتان و آبشینه وابسته است، گفت: انتقال آب از رودخانه های فصلی خاکو و عباس آباد در فصولی که کشاورزان آب برداشت نمی کنند باعث شده زخیره سد را بالا بب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی در 3 شهر و 160 روستای همدان

تنش آبی در 3 شهر و 160 روستای همدان