مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-19پزشكي

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان/ 62 درصد جمعیت استان واکسینه شدند


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و 199 هزار و 218 دُز واکسن کرونا با احتساب نوبت اول، دوم و بوستر در استان تزریق شده است.

- امید بنفشی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بیش از 21 هزار دُز واکسن در استان به گروه های هدف تزریق می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون 62 درصد جمعیت استان علیه این ویروس واکسینه شده اند.

  این مقام مسئول با بیان اینکه یک میلیون و 782 هزار و 189 دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد 582 هزار و 971 دُز واکسن باقی مانده است.

بنفشی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان در استان را 100 درصد بیان کرد و افزود: تا این لحظه 71 درصد سالمندان بالای 80 سال در مقابل درمان در قالب دُز بوستر ( نوبت سوم ) واکسینه شده اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی کرونا سنندج همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، تصریح کرد: شهرستان های بانه، قروه، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی و دهگلان، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

بنفشی ضمن اشاره به اینکه در شهرستان هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا و بستری کرونا به طور چشمگیری کاهش یافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان/ 62 درصد جمعیت استان واکسینه شدند

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان/ 62 درصد جمعیت استان واکسینه شدند