مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-19اقتصادي

کاهش 30 درصدی تولید گردو در چهارمحال و بختیاری


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به وقوع دو عامل خشکسالی و سرمازدگی بهاره در استان میزان برداشت محصول گردو از باغات حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به وقوع دو عامل خشکسالی و سرمازدگی بهاره در استان میزان برداشت محصول گردو از باغات حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

ابراهیم شیرانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص برداشت گردو از باغات چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برداشت گردو در استان باتوجه به شرایط منطقه از اواخر شهریورماه آغاز می شود و تا پایان مهرماه نیز ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: مساحت باغات گردو در استان حدود 7500 هکتار است که از این میزان حدود 5000 هکتار به صورت بارور هستند.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی انجام شده انتظار برداشت حدود 7000 تن محصول گردو از باغات استان وجود داشت، اما متاسفانه باتوجه به اینکه که در اردیبهشت دمای برخی نقاط به منفی 9 درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرد و منجر به وقوع سرمازدگی بهاره در باغات گردو استان شد، میزان محصول کاهش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی تولید گردو در چهارمحال و بختیاری

کاهش 30 درصدی تولید گردو در چهارمحال و بختیاری