مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-19بين الملل

سناریو های مذاکرات هسته ای


آنچه به عنوان روش گام به گام اخیراً مطرح شده در شرایط فعلی کارایی چندانی ندارد و نباید تا کامل شدن گام های امریکا و تعهدات برجامی آنها، مشروعیت بازگشت آن ها به برجام را بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، هادی محمدی در از هم اکنون مشخص کند و ایران را تحت فشار جدی قرار دهد.

در مقابل این نگاه های امریکایی، برای ایران در شرایط فعلی، چارچوب های اصولی قبل از سناریوی مذاکره وجود دارد که باید با دقت و شدت اجرا شوند و مورد تأکید مکرر قرار گیرند.

اولاً اینکه امریکا ناقض برجام است و از آن خارج شده و ایران بر اساس متن برجام، دست به کاهش تعهدات زده و از آن خارج نشده است.

ثانیاً اینکه بازگشت امریکا موکول به پذیرش و تصریح لغو کامل و نه تعلیق تحریم هاست و باید تضمین بدهند و در ساختار های حاکمیتی خود آن را حل و فصل کنند که نقض و خروج مجدد از برجام نخواهند داشت.

در صورت عدم پذیرش امریکا، هرگونه بازگشت حتی با برخی امتیازات، به معنی صفر کردن مجدد ظرفیت های فناوری هسته ای و ذخایر غنی سازی شده و دیگر امتیاز های مذاکراتی ایران است که در فاصله ای محدود می توانند از برجام خارج شوند و حتی امتیازات اعطایی را نیز عمل نکنند یا متوقف نمایند یا با هر بهانه ای، به اجرایی کردن سیستم ماشه تکیه کنند و پرونده ایران را مجدداً به شورای امنیت ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریو های مذاکرات هسته ای

سناریو های مذاکرات هسته ای