مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 22:102021-10-18فرهنگي

صداوسیما می تواند جلوی کپی آثار موسیقی را بگیرد


حبیب خزایی فر درباره رعایت نشدن بحث کپی رایت توسط تلویزیون تصریح می کند: تلویزیون بدون اجازه از آثار موسیقایی مختلف در برنامه هایش که غالبا مستند یا گفت و گو محور هستند، - استفاده می کند؛ زیرا عمدتا برای برنامه های داستانی موسیقی ساخته می شود.

حبیب خزایی فر، آهنگساز فیلم هایی چون درخت گردو ، ماجرای نیمروز ، فصل هرس ، لاتاری ، ایستاده در غبار ، دیدن این فیلم جرم است و .

بوده است.

این هنرمند در مصاحبه با ایسنا درباره ضرورت رعایت کپی رایت در استفاده از آثار موسیقایی خاطرنشان می کند: اگر خود تلویزیون به کپی رایت پای بند باشد و در صورت تخلف برنامه ها در جهت استفاده غیرمجاز از آثار موسیقی، با آنها برخورد کند و اجازه پخش به چنین برنامه هایی ندهد، به مرور کمتر از موسیقی انتخابی استفاده خواهند کرد و بیشتر به سمت ساخت موسیقی اصل خواهند رفت.

در این صورت به مرور کمتر شاهد رعایت نشدن اصول کپی رایت و استفاده غیرمجاز از آثار موسیقی انتخابی در خارج از صداوسیما هم خواهیم بود.

این هنرمند درباره وضعیت استفاده از موسیقی های انتخابی در مستندها، چنین می گوید: مستندسازها سال ها در کارهایشان از موسیقی انتخابی استفاده می کردند، ولی از یک برهه زمانی به بعد، چون قصد داشتند آثارشان را به جشنواره های خارجی بفرستند و آنها روی این بحث حساسیت دارند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صداوسیما می تواند جلوی کپی آثار موسیقی را بگیرد

صداوسیما می تواند جلوی کپی آثار موسیقی را بگیرد