مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 20:502021-10-18پزشكي

آنفلوآنزا هم مزمن می شود


پزشکان در یک مطالعه جدید تایید کردند که مبتلایان به آنفلوآنزا هم می توانند علائم طولانی مدتی شبیه به بیماری کووید مزمن داشته باشند.

- پزشکان در یک مطالعه جدید تایید کردند که مبتلایان به آنفلوآنزا هم می توانند علائم طولانی مدتی شبیه به بیماری کووید مزمن داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان علوم پزشکیِ دانشگاه آکسفورد پرونده پزشکی و در حال به روزشدنِ بیماران مبتلا به این دو ویروس را تجزیه و تحلیل کردند.

هر دو گروه با بیش از 100 هزار شرکت کننده در هر کدام، بیمارانی را شامل می شد که سه تا شش ماه پس از عفونت اولیه هنوز دنبال درمان بودند.

علائم مزمن در هر دو بیماری تنفس غیرطبیعی، خستگی و سردرد بوده است.

پروفسور پل هریسون، یکی از متخصصان ارشد این مطالعه می گوید: بسیاری از ما که آنفلوآنزا گرفته ایم می دانیم که همیشه به همان سرعتی که امیدوار بودیم یا انتظار داشتیم، خوب نمی شویم.

اگرچه نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بیماران مبتلا به کووید مزمن بیشتر به مشکلات و علائم طولانی مدت گرفتار می شوند، با این حال اختلاف نسبتا اندکی بین طولانی شدن علائم این دو بیماری در افراد مبتلا مشاهده شد.

در این آزمایش ها مشخص شد که حدود 42 درصد از بیماران مبتلا به کووید هنوز سه ماه بعد، نشانه های آن را دارند و در مقایسه، این رقم برای گروه مبتلا به آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزا هم مزمن می شود

آنفلوآنزا هم مزمن می شود