مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 13:402021-10-18بين الملل

طالبان ممکن است به بمب هسته ای دست پیدا کند!


جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا مدعی شده که ممکن است طالبان به 150 بمب هسته ای دست پیدا کندو - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا هشدار قبلی خود را درباره امکان دست یابی طالبان به 150 بمب هسته ای توضیح داد.

جان بولتون ، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه ای درباره هشدار قبلی خود مبنی بر اینکه پیروزی طالبان در کابل آنها را به دست یابی به 150 بمب هسته ای نزدیک می کند، توضیح داد.

بولتون توضیح داد که در مصاحبه قبلی ابراز نگرانی کرده بود که پیروزی طالبان در افغانستان ممکن است کار رادیکال ها در پاکستان و دیگر گروه های تروریستی را که توسط دولت پاکستان به وجود آمده و و همچنین سایر افراط گرایانی که توسط اطلاعات پاکستان در سراسر این کشور رها شده اند، تسهیل کند.

به گفته بولتون، اگر این تندروها در پاکستان به قدرت برسند، سلاح های هسته ای پاکستان در دسترس دولت طالبان قرار خواهد گرفت.

بولتون در ارزیابی خود از سیاست خارجی آمریکا در قبال افغانستان تاکید کرد: خروج از افغانستان نقطه ای است که جو بایدن و ترامپ بر سر آن توافق دارند و این موضوعی بسیار نادر است.

هر دو می خواستند از افغانستان خارج شوند و از توصیه های ارائه شده درباره عواقب قابل پیش بینی چشم پوشی کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان ممکن است به بمب هسته ای دست پیدا کند!

طالبان ممکن است به بمب هسته ای دست پیدا کند!