مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 13:202021-10-18اقتصادي

گرانی برنج مصرف ماکارونی را بالا برد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید یاسر احمدی عضو انجمن صنفی کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی اظهار داشت: با وجود اینکه همواره قیمت ماکارونی از برنج بیشتر بوده، - افزایش قیمت برنج مصرف ماکارونی که ماده اولیه یارانه ای یعنی گندم را دارد افزایش داده است و برخی خانواده ها ماکارونی را جایگزین برنج کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید یاسر احمدی عضو انجمن صنفی کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی اظهار داشت: با وجود اینکه همواره قیمت ماکارونی از برنج بیشتر بوده، اما گران شدن یکباره برنج تقاضای خرید ماکارونی را بیشتر کرده است و برخی افراد ماکارونی را جایگزین برنج کرده اند.

وی افزود: سرانه مصرف ماکارونی افزایش یافته است به طور میانگین سرانه مصرف این محصول در کشور به 6 تا 7 کیلو گرم رسیده است؛ برخی استان های مناطق محروم دارای سرانه مصرف 10 کیلوگرم هستند.

عضو انجمن صنفی کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی ادامه داد:باتوجه به اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته حتی در برخی از دهک های پایین مصرف ماکارونی نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هزینه های تولید افزایش یافته است گفت: حقوق کارکنان و حمل و نقل 30 درصد و مواد بسته بندی 40 درصد افزایش یافته است، اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بعد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی برنج مصرف ماکارونی را بالا برد

گرانی برنج مصرف ماکارونی را بالا برد