مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-18اقتصادي

گزارش توجیهی وزیر اقتصاد به سران قوا برای اصلاح نظام مالیاتی


وزیر اقتصاد گزارش توجیهی اصلاح نظام مالیاتی را تقدیم سران قوا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار بررسی برخی مقرره های مالیاتی برای طرح در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی شده بود.

گزارش توجیهی پیشنهاد اصلاح قوانین مالیاتی برای طرح در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بدین شرح است: 1-در اجرای ماده 159 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه به منظور تسهیل و تشویق سرمایه گذاری صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته طبق مفاد بند ب این ماده  میزان معافیت های مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته تا سقف معافیت های منظور شده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی افزایش یافت.

طبق ماده 132 قانون مالیات های مستقیم مصوب اصلاحیه سال 1380، واحدهای تولیدی یا معدنی مستقر در مناطق کمترتوسعه یافته که برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده بود، به میزان 100درصد و به مدت ده سال از پرداخت مالیات معاف می باشند.

در این ادامه این گزارش آمده است: با توجه به هدف قانون گذار در امر سرمایه گذاری در این مناطق و علی رغم دیدگاه دولت محترم و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر تسری این معافیت به واحدهای صنعتی و معدنی که معافیت مناطق کمتر توسعه یافته آنها تا پایان سال 1389 به پایان نرسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش توجیهی وزیر اقتصاد به سران قوا برای اصلاح نظام مالیاتی

گزارش توجیهی وزیر اقتصاد به سران قوا برای اصلاح نظام مالیاتی