مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-18بين الملل

جاکارتا: «آکوس» باعث رقابت تسلیحاتی در جنوب شرق آسیا می شود


وزیر خارجه اندونزی پس از دیدار با همتای مالزیایی خود و در کنفرانسی مشترک اعلام کرد که وضعیت ناشی از انعقاد پیمان تسلیحاتی «آکوس» به نفع هیچ کسی نیست.

- به نقل از آسوشیتدپرس، وزرای خارجه مالزی و اندونزی امروز دوشنبه نسبت به توافق تسلیحاتی استرالیا با انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس (AUKUS) و اینکه این پیمان ممکن است منجر به رقابت تسلیحاتی بین قدرت های منطقه جنوب شرق آسیا شود، ابراز نگرانی کردند.

رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی پس از دیدار با سیف الدین عبدالله همتای مالزیایی خود در جاکارتا ، در این باره گفت: این وضعیت مسلما به سود هیچ کسی نیست.

مارسودی ادامه داد: ما هر دو توافق کردیم که تلاش ها برای حفظ یک منطقه صلح آمیز و با ثبات باید ادامه داشته باشد و نمی خواهیم پویایی فعلی باعث ایجاد تنش در رقابت تسلیحاتی و همچنین در پیش بینی قدرت شود.

وزرای مذکور طی یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند که با تقویت وحدت و مرکزیت اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آ سه آن (ASEAN) موافقت کردند و از همه اعضای آسه آن خواستند تا به ثبات، امنیت، صلح و رفاه منطقه و رعایت و احترام به قوانین بین المللی کمک کنند.

پیشتر و در همین رابطه نیز هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی اعلام کرده بود که این کشور امیدوار است که اجماعی مشخص درباره پیمان آکوس بین ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاکارتا: «آکوس» باعث رقابت تسلیحاتی در جنوب شرق آسیا می شود

جاکارتا: «آکوس» باعث رقابت تسلیحاتی در جنوب شرق آسیا می شود