مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 08:152021-10-18بين الملل

چرایی عضویت مجدد آمریکا در شورای حقوق بشر


نه تنها نهادها و سازمان های بین المللی حقوق بشری نمی توانند مانع از اقدامات خودسرانه و غیرقانونی آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای آن شوند، بلکه با چشم پوشی بر نقض مکرر حقوق انسان ها توسط آمریکا و متحدانش، - خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ مهدی ملکی: چند روز پیش بود که خبری کوتاه اما مملو از تضاد و تناقض افکار عمومی جهان را متعجب کرد و آن این بود که آمریکا باردیگر به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد.

رسانه آمریکایی رویترز در این خصوص نوشت که با گذشت بیش از 3 سال از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه تصمیم گرفت تا آمریکا را به یکی از 47 عضو این شورا انتخاب کند.

حال سوال اینجاست که چرا باید آمریکایی که کارنامه ای سراسر ضد بشریت دارد، به عضویت مجدد نهادی بین المللی که داعیه دفاع از حقوق بشر را داراست، درآید؟ به نظر پاسخ این سوال بسیار آسان است و از جمله بدیهیات حاکم بر نظم فعلی بین الملل به حساب می آید و از اصل نانوشته قانون برای قدرتمندان نیست نشات می گیرد، با این همه در این گفتار تلاش می شود نسبت به این سوال پاسخی مناسب ارائه شود.

_ فروردین ماه سال 1400 دولت چین گزارش سالیانه ای را در خصوص وضعیت حقوق بشر در آمریکا در هفت سر فصل تنظیم و ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی عضویت مجدد آمریکا در شورای حقوق بشر

چرایی عضویت مجدد آمریکا در شورای حقوق بشر