مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 07:502021-10-18اقتصادي

بی ‎رغبتی بخش خصوصی گلستان برای انعقاد کشت قراردادی با کشاورزان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، افزایش چند برابری قیمت نهاده‎های کشاورزی همچون کود و سم در ابتدای سال زراعی گذشته موجب شد تا کشاورزان زیادی قادر به تأمین نهاده‎های خود در فصل کشت نباشند.

کاهش بارندگی و خشکسالی بی‎سابقه در گلستان نیز مزید بر علت شد تا محصولات مهم و استراتژیک پاییزه استان مانند گندم با کاهش عملکرد مواجه شود تا جایی که تولید گندم  در گلستان به یک سوم سال‎های گذشته تقلیل یافت.

از آنجایی که اقتصاد کشاورزی ما همواره معیشتی بوده و درآمد حاصل از فروش محصولات نمی‎تواند پس‎اندازی برای کشاورز ایجاد کند با شروع فصل زراعی جدید دغدغه بسیاری از کشاورزان تأمین نهاده‎های مورد نیاز خود در فصل زراعی جدید است.

  برای جبران خسارت ناشی از کاهش عملکرد محصولات زراعی و درآمد کشاورزان حدود دو سالی می‎شود طرحی با عنوان کشت قراردادی در گلستان که یکی از قطب‎های کشاورزی کشور بوده و درآمد بسیاری از مردم آن به کشاورزی وابسته است مطرح شده است.

در کشت قراردادی، کشاورز با کارخانه‎‎های آرد یا ماکارونی که نیاز به مواد اولیه همچون گندم دارند قراردادی منعقد می‎کنند بخش خصوصی ملزم به تأمین نهاده‎های مورد نیاز کشاورز از زمان کشت تا برداشت محصول می‎باشد، بعد از برداشت محصول کارخانه هزینه خود را از محصول برداشت و مابقی درآمد را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی ‎رغبتی بخش خصوصی گلستان برای انعقاد کشت قراردادی با کشاورزان

بی ‎رغبتی بخش خصوصی گلستان برای انعقاد کشت قراردادی با کشاورزان