مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 07:002021-10-18بين الملل

فرانسوی ها سیاست نابودی و ویرانی ملت و دولت الجزایر را اجرا کردند


مشاور رییس جمهور الجزائر در بیانیه ای اعلام کرد که فرانسوی ها سیاست نابودی و ویرانی را علیه ملت و دولت الجزایر اعمال کردند.

- به نقل از العهد، عبدالمجید شیخی مشاور رییس جمهور الجزایر اعلام کرد که فرانسه در دوران استعمارگری اش هیچ شرایط قانونی برای الجزایر وضع نکرد.

وی افزود: فرانسه با وجود اینکه قوانین بین المللی او را ملزم کرده بود تا الجزایر را بدون کشتار و خونریزی ترک کند، سرزمینی خون آلود با قربانیان و مفقودان برای ما باقی گذاشت.

شیخی با بیان اینکه فرانسوی ها آمده اند تا سیاست نابودی و ویرانی علیه ملت و دولت الجزایر را اعمال کنند، گفت: فرانسه که آواز عدالت و دموکراسی سر می دهد، فرمان کشتار صادر می کرد.

این درحالی است که وزارت ارتباطات الجزایر روز یکشنبه اعلام کرد: الجزایر تا زمانی که فرانسه مسئولیت کامل خود را بشناسد و متعهد به پذیرش تبعات تمامی جنایت هایش علیه ملت الجزایر شود، این کشور را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

گفتنی است که امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه اخیراً در دیدار با نوادگان الجزایری هایی که به نفع فرانسه در جنگ های استقلال الجزایر جنگیده بودند، با اشاره به حضور عثمانی در این کشور بین سال های 1514 تا 1830 میلادی گفته بود که آیا قبل از استعمار فرانسه ملت الجزایری وجود داشت؟ سوال این است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسوی ها سیاست نابودی و ویرانی ملت و دولت الجزایر را اجرا کردند

فرانسوی ها سیاست نابودی و ویرانی ملت و دولت الجزایر را اجرا کردند