مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 06:552021-10-18فرهنگي

نظامی گنجه ای را به روایت دکتر نصرالله امامی بخوانید


کتاب «نظامی گنجه ای و پنج گنج؛ جستاری در زندگی و شعر نظامی گنجه ای با گزیده ای از منظومه های او» به قلم نصرالله امامی استاد زبان و ادبیات فارسی، شد.

- ایسنا/خوزستان کتاب نظامی گنجه ای و پنج گنج؛ جستاری در زندگی و شعر نظامی گنجه ای با گزیده ای از منظومه های او به قلم نصرالله امامی استاد زبان و ادبیات فارسی، شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: بی آن که بخواهم هیچ دعوی خاصی را پیش چشم آورم، ناچار به گفتن این نکته هستم که اثر حاضر محصول چهل و چند سال تدریس زبان و ادبیات پارسی است و اگرچه از نظر تیزبین داوران و ویراستاران فاضل و ارجمندی نیز گذشته است؛ ولی بی گمان از سهو و خطا مصون نیست و به همین سبب با خاطری باز، پذیرای هر نقد و نظری درباره آن هستم.

وی می افزاید: نظامی گنجه ای از شاعران نام آور و طراز اول شعر پارسی و آفریننده شاهکارهای تکرارناشدنی در ادبیات ایران است؛ ولی حقِ او چنان که باید و شاید، ادا نشده است.

به گواهی دو کتاب شناسی معتبر که آثار و مقالاتی درباره نظامی را شامل می شوند، هنوز گوشه ها و ابعاد بسیاری از زندگی و شعر نظامی مورد پژوهش و واکاوی قرار نگرفته است و نکته های ناگفته و زوایای تاریکی درباره زندگی او باقی است؛ اثر حاضر هم ادعای آن را ندارد که همه آن ابعاد و جنبه های تاریک را روشن کرده باشد؛ ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامی گنجه ای را به روایت دکتر نصرالله امامی بخوانید

نظامی گنجه ای را به روایت دکتر نصرالله امامی بخوانید