مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-18بين الملل

فروش پهپادهای بیرقدار به اتیوپی؛ پرونده جدید مورد اختلاف میان آنکارا و قاهره


توافق اخیر آنکارا و آدیس آبابا برای خرید و فروش پهپادهای ساخت ترکیه به نقطه اختلاف حدیدی برای تشدید تنش میان مصر و ترکیه تبدیل شده که از چندی پیش مذاکرات و تحرکات دیپلماتیک را برای شکستن یخ موحود در روابط دوجانبه و اعلام آتش بس سیاسی آغاز کرده اند.

- فروش پهپادهای بیرقدار به اتیوپی؛ پرونده جدید مورد اختلاف میان آنکارا و قاهره توافق اخیر آنکارا و آدیس آبابا برای خرید و فروش پهپادهای ساخت ترکیه به نقطه اختلاف حدیدی برای تشدید تنش میان مصر و ترکیه تبدیل شده که از چندی پیش مذاکرات و تحرکات دیپلماتیک را برای شکستن یخ موحود در روابط دوجانبه و اعلام آتش بس سیاسی آغاز کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پرونده های حل نشده میان ترکیه و مصر و پافشاری دو طرف بر مواضع پیشین خود، همچنان مانع از پیشرفت محسوس در مناسبات دو کشور شده است.

در این رابطه، قاهره اخیرا نارضایتی خود را از توافق آنکارا و آدیس آبابا برای خرید و فروش پهپادهای ساخت ترکیه ابراز کرده و از ایالات متحده امریکا و برخی کشورهای اروپایی خواسته برای تعلیق قرارداد فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی به مصر کمک کنند.

در این میان، محمد شاکر، وزیر برق و انرژی های تجدیدپذیر مصر چهارشنبه گذشته یادداشت تفاهمی با وزارت انرژی یونان امضا کرد که به مثابه توافق اولیه برای موافقت با اتصال خطوط بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش پهپادهای بیرقدار به اتیوپی؛ پرونده جدید مورد اختلاف میان آنکارا و قاهره

فروش پهپادهای بیرقدار به اتیوپی؛ پرونده جدید مورد اختلاف میان آنکارا و قاهره