مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 05:102021-10-18فرهنگي

میراث فرهنگی خراسان رضوی: خرید و فروش آثار ملی مانعی ندارد


ثبت اثر تاریخی به این معنی نیست که حقوق مالکانه افراد نادیده گرفته شود بلکه تمام حقوق مالکانه محفوظ است و قابلیت خرید و فروش این اثر که دارای مالک خصوصی است، - ثبت اثر تاریخی به این معنی نیست که حقوق مالکانه افراد نادیده گرفته شود بلکه تمام حقوق مالکانه محفوظ است و قابلیت خرید و فروش این اثر که دارای مالک خصوصی است، وجود دارد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به حقوق مالکانه صاحبان آثار تاریخی گفت: مانعی جهت خرید و فروش آثار ملی وجود ندارد؛ در حالی که تخریب و آسیب رساندن به آثار تاریخی با اقدامات قاطع قانونی مواجه خواهد شد.

احسان زهره وندی در گفت وگو با ایسنا در خصوص خانه سالاری و ثبت ملی این اثر تاریخی اظهار کرد: خانه سالاری در سال 1384 به شماره 12069 در فهرست آثار ملی ثبت شد و حکم ثبت این اثر به تمام مراجع ذی ربط ابلاغ شده است.

ثبت اثر تاریخی به این معنی نیست که حقوق مالکانه افراد نادیده گرفته شود بلکه تمام حقوق مالکانه محفوظ است و قابلیت خرید و فروش این اثر که دارای مالک خصوصی است، وجود دارد.

وی ادامه داد: بنا بر مواد 558 و 559 قانون مجازات اسلامی تعزیرات حکومتی هرگونه اقدامی که منجر به تخریب و یا آسیب رساندن به اثر شود، مجازات قانونی به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی خراسان رضوی: خرید و فروش آثار ملی مانعی ندارد

میراث فرهنگی خراسان رضوی: خرید و فروش آثار ملی مانعی ندارد