مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 21:302021-10-17بين الملل

توصیه پامپئو به بایدن درمورد ایران


وزیر امور خارجه سابق آمریکا از رییس جمهور ایالات متحده خواست در راستای عادی سازی روابط ریاض با تل آویو، موضع سختگیرانه تری علیه ایران اتخاذ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی گفت، جو بایدن رییس جمهور آمریکا باید موضع سختگیرانه تری علیه ایران اتخاذ کند تا عربستان سعودی را جهت عادی سازی روابط با اسراییل متقاعد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه خبری العربیه مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با روزنامه تلگراف گفت: من متقاعد شده ام که کشور های بیشتری به توافق ابراهیم ملحق خواهند شد و روزی پادشاهی عربستان سعودی نیز ملحق خواهد شد.

پامپئو یکی از اصلی ترین دیپلمات های دخیل در توافق موسوم به توافق ابراهیم بود که طی آن چهار کشور امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش روابط با رژیم اسراییل را عادی کردند.

پس از آنکه امارات و بحرین روابط دیپلماتیک کامل خود را با رژیم اسراییل در سال 2020 برقرار کردند، گمانه زنی های بسیاری در مورد این که آیا عربستان نیز این روش پیروی خواهد کرد یا نه، وجود داشت.

در آن زمان شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی گفت که پادشاهی سعودی برای عادی سازی کامل روابط با اسراییل به شرط تشکیل دولت فلسطین و طرح صلح بین اسراییلی ها و فلسطینی ها آماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه پامپئو به بایدن درمورد ایران

توصیه پامپئو به بایدن درمورد ایران