مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 12:152021-10-17اقتصادي

بانک ها 37 میلیون متر زمین و ساختمان دارند!/ چرا اصلاح نظام بانکی یک فوریت است؟


میانگین هر مترمربع زمین و ساختمان در زمستان 99 در حدود 7 میلیون تومان بوده که اگر مجموع متراژ دارایی های بانک ها که 37 میلیون مترمربع است را داشته باشیم به ارزشی در حدود 300 هزار میلیارد تومان می رسیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان در گزارشی به ضرورت اصلاح نظام بانکی پرداخته است که بخش های مهم آن در ادامه می آید.

حبس 120 هزار میلیارد تومان املاک در بانک ها بررسی میانگین دارایی های ثابت 18 بانک منتخب (بانک هایی که در بورس عضویت داشته و صورت های مالی آنها در دسترس است) در سال های 1393 تا 1399 حاکی از روند رو به رشد دارایی های ثابت و تبدیل نقدینگی به زمین  و ساختمان و دارایی ثابت دارد و این پرسش را مطرح کرده که دلیل سرازیر شدن منابع بانک ها به سمت دارایی های ثابت چه بوده است و چرا بانک ها به جای رشد منابع مالی نقد خود و رشد توان تسهیلات دهی، عملا با انباشت دارایی های ثابت به جای افزایش قدرت نقدشوندگی دارایی های خود مواجه هستند؟ آخرین اطلاعات منتشر شده از افشای فهرست زمین و ساختمان   بانک ها نشان می دهد که در پایان سال 1399 تقریبا 4 درصد از دارایی 18 بانک به ارزش 121 هزار میلیارد تومان به بخش املاک و مستغلات اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها 37 میلیون متر زمین و ساختمان دارند!/ چرا اصلاح نظام بانکی یک فوریت است؟

بانک ها 37 میلیون متر زمین و ساختمان دارند!/ چرا اصلاح نظام بانکی یک فوریت است؟