مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 11:302021-10-17پزشكي

هر آنچه از قارچ سیاه باید بدانیم/ پاسخ متخصص بیماری های عفونی به سوالات متداول


شیوع کووید 19 با همه تبعات تلخ و دشواری هایی که نه تنها برای کشور و استان ما بلکه در تمام دنیا ایجاد کرد، نگرانی تازه ی را هم به دنبال داشت و آن بیماری قارچ سیاه بود، - خبرگزاری فارس لرستان، کمتر از یکسال گذشته خبرهایی مبنی بر مشاهده بیماری قارچ سیاه در دنیا و در کشور ما منتشر شد، خبری  که به دلیل نبود آگاهی در مورد این بیماری موجی از نگرانی را در میان مردم ایجاد کرد.

درحالی که طبق اظهار نظر متخصصان  امر قارچ سیاه همواره با بشر همراه بوده، اما بسیاری از مردم تصورشان این بود که قارچ سیاه روی دیگری از کووید نوزده است که کشنده است، خبری که موجب هراس در بین جامعه شد.

در لرستان نیز مواردی از ابتلا به قارچ سیاه مشاهده شد، به منظور اطلاع و آگاهی از بیماری قارچ سیاه با متخص بیماری های عفونی و آلرژی و رییس شبکه بهداشت خرم آباد گفت وگویی انجام داده ایم.

  قارچ سیاه در سیستم ایمنی ضعیف خود را نشان می دهد عباس آزادی با اشاره به اینکه موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه تقریبا در تمام محیط اطراف ما وجود دارد، می گوید: قارچ سیاه در باغ ها، نخاله های ساختمانی در میوه های در حال فساد وجود دارد، هنگامی که  تخم آن وارد بدن انسان می شود سیستم ایمنی ما به قدری قدرتمند است که به سرعت آن را پاک سازی و حذف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر آنچه از قارچ سیاه باید بدانیم/ پاسخ متخصص بیماری های عفونی به سوالات متداول

هر آنچه از قارچ سیاه باید بدانیم/ پاسخ متخصص بیماری های عفونی به سوالات متداول