مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-17اقتصادي

همکاری پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا


رییس مجلس سنای ازبکستان و نماینده اتحادیه اروپا در «تاشکند» چگونگی و چشم انداز توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری های بین پارلمانی را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، تنزیلا ناربایوا رییس مجلس سنای ازبکستان و شارلوت آدریان نماینده اتحادیه اروپا در تاشکند چگونگی و چشم انداز توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری های بین پارلمانی را بررسی کردند.

طرف اروپایی ضمن ارزیابی مثبت از اصلاحات در دست انجام در ازبکستان، از تمایل این کشور به همکاری های بین المللی نزدیک تر، ایجاد شرایط برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی استقبال کرد.

به گفته شرکت کنندگان، کسب مقام کشور ذینفع سیستم عمومی ترجیحات (GSP+ ) توسط ازبکستان، اعتراف به اصلاحات در دست انجام در این کشور در بهبود فضای بازرگانی است.

در این دیدار طرف اروپایی گزارشی در مورد 3 جنبه مهم اصلاحات اتحادیه اروپا برای سال های 2021 و 2027 میلادی در اختیار طرف ازبکی قرار داد.

در این دیدار همچنین توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی، شراکت در زمینه های آموزشی، مطالعات علمی، نوآوری، محیط زیستی، برابری جنسیتی و دیگر ابعاد مورد علاقه طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحاد اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

همکاری پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا