مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-17پزشكي

سینوفارم 50 درصد از ابتلا و 87 درصد از مرگ پیشگیری کرده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود یونسیان، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره انتشار مطالبی درباره میزان اثرگذاری واکسن سینوفارم در فضای مجازی، - دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی وزارت بهداشت گفت: بهترین مطالعات، مطالعات کارآزمایی بالینی است که در چین انجام و منتشر شده است؛ بر مبنای این مطالعات، واکسن سینوفارم 78 درصد از ابتلاء و بیش از 90 درصد از موارد شدید و مرگ، پیشگیری کرده است، اما .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، مسعود یونسیان، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره انتشار مطالبی درباره میزان اثرگذاری واکسن سینوفارم در فضای مجازی، افزود: بر اساس آنچه که در فضای مجازی و رسانه ها به عنوان جدول ارائه شده است، اصولاً نمی توانیم نتیجه گیری کنیم.

وی ادامه داد: در ادبیات علمی و پژوهشی در جهان، معمولاً به گزارشی استناد می کنیم که مفصل باشد و روش جمع آوری و کیفیت داده ها، و شیوه تجزیه و تحلیل، مشخص شده باشد.

یونسیان افزود: نامه ای هم از دکتر مقدمی در فضای مجازی منتشر شده است که این مطالعه هنوز کامل نشده است و پس از داوری علمی می تواند مورد استناد قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سوال این است که چرا بدون تکمیل مراحل لازم برای تحقیق و نتیجه گیری، این نامه منتشر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینوفارم 50 درصد از ابتلا و 87 درصد از مرگ پیشگیری کرده است

سینوفارم 50 درصد از ابتلا و 87 درصد از مرگ پیشگیری کرده است