مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-17فرهنگي

تمجید ایرانشناس گرجی از فرهنگ، زبان و ادب فارسی


نومادی بارتایا در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان با یادآوری خاطرات سفر خود به ایران، از فرهنگ، زبان و ادب فارسی تمجید کرد.

- ، نومادی بارتایا، رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی کوتایسی، ایرانشناس و شاعر برجسته گرجی مسلط به زبان فارسی با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با احمد علی مهری اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کرد.

بارتایا ضمن تمجید از فرهنگ، زبان و ادب فارسی، گزارش کوتاهی از اقدامات و تلاش های خود در زمینه تألیفات، پژوهش ها، مقالات، شرکت در کنفرانس ها با موضوع فرهنگ، زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی ارائه داد.

این استاد زبان و ادبیات فارسی به بیان خاطرات سفر خود به ایران و شرکت در دوره های دانش افزایی و فرصت مطالعاتی پرداخت و مردم ایران را بسیار دوست داشتنی، مهمان نواز و خون گرم توصیف کرد.

این شاعر گرجی افزود: اقدامات بسیار خوبی در طول سالیان گذشته تاکنون در حوزه زبان فارسی توسط اساتید و ایرانشناسان گرجستان با همکاری رایزنی فرهنگی انجام شده که این اقدامات منجر به ترویج و گسترش زبان و ادبیات فارسی و تقویت کرسی های ایرانشناسی در دانشگاه های این کشور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمجید ایرانشناس گرجی از فرهنگ، زبان و ادب فارسی

تمجید ایرانشناس گرجی از فرهنگ، زبان و ادب فارسی