مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 09:502021-10-17سياسي

راه اندازی مرکز بین المللی مدیریت جامع آبخیزداری


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از راه های ارزان برای مهار تخریب سرزمین و پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی را اقدامات آبخیزداری برشمرد و گفت: - رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از راه های ارزان برای مهار تخریب سرزمین و پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی را اقدامات آبخیزداری برشمرد و گفت: کارکردا و اثربخشی اقدامات آبخیزداری و ابخوانداری برکاهش فرسایش خاک، کاهش خسارت سیل و تقویت سفره های زیرمینی و قنات ها به طور کامل مشهود است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مسعود منصور امروز در سومین همایش بین لمللی جوانان حفاظت خاک و آب دردانشگاه تربیت مازندران با اشاره به اهمیت و ارزش فراوان خاک و آب که شرایط حیات را برای انسان و موجودات فراهم می کند، گفت: حفظ این منابع از پایگاه معنوی بالایی نیز برخوردار است و در قرآن مجید نیز بارها از کلمه خاک استفاده شده است.

وی با بیان اینکه خاک و زمین به عنوان بستر حیات تلقی می شود، اظهارکرد: در احادیث شکستن درخت به معنای شکستن بال فرشتگان است.

رییس سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه منابع آب و خاک در معرض تهدیدهای فراوانی است، گفت: فرسایش آبی و بادی، شوری، آلودگی، رشد روزافزون جمعیت، صنعتی شدن و تغییر اقلیم از جمله عوامل تهدید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز بین المللی مدیریت جامع آبخیزداری

راه اندازی مرکز بین المللی مدیریت جامع آبخیزداری