مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 09:302021-10-17سياسي

نگاهی به کاربردهای کلمه «احسان» در قرآن کریم


استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به معانی و تفسیر واژه احسان در قرآن کریم گفت: یکی از معانی احسان کاری را با کیفیت اعلا و تمام عیار انجام دادن و حق مطلب را ادا کردن است.

- ایسنا/خراسان رضوی استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به معانی و تفسیر واژه احسان در قرآن کریم گفت: یکی از معانی احسان کاری را با کیفیت اعلا و تمام عیار انجام دادن و حق مطلب را ادا کردن است.

علیرضا آزاد در کانال خود در فضای مجازی با اشاره به آیات سوم و چهارم سوره لقمان و تفسیر واژه احسان در قرآن کریم، اظهار کرد: از کلمه حسن در طول 23 سال نزول قرآن به نسبت یکسانی در سوره های مکی و مدنی استفاده شده است.

ریشه حسن در زبان عربی به معنای زیبایی و نیکویی است و راغب اصفهانی در کتاب مفردات که یکی از کتاب های جدی و معتبر در تحلیل واژگان قرآن است می گوید که حسن عبارت است از هر چیزی که بهجت آفرین و شادی بخش باشد و مورد رغبت و آرزو شود.

وی ادامه داد: کلماتی که از ریشه حسن است از جمله محسنین و احسان در 2 معنای زیبایی و نیکویی بیشتر به کار رفته اند و از جمله موارد این کاربرد آن می توان به آیه 52 سوره احزاب اشاره کرد.

خداوند در این آیه خطاب به پیامبر می فرماید لا یَحِلُّ لَکَ النِّسَاءُ مِنْ بَعْدُ وَلَا أَنْ تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به کاربردهای کلمه «احسان» در قرآن کریم

نگاهی به کاربردهای کلمه «احسان» در قرآن کریم