مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 09:052021-10-17اقتصادي

خشکسالی بر صنعت دامپروری فریمان اثرات نامطلوب گذاشته است


کاهش نزولات جوی در یک سال گذشته بر وضعیت دام و طیور شهرستان فریمان اثرات نامطلوبی داشته است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت: کاهش نزولات جوی در یک سال گذشته بر وضعیت دام و طیور شهرستان فریمان اثرات نامطلوبی داشته است.

علی کاظمی فریمانی با اشاره به این موضوع که پدیده خشکسالی به صورت مستقیم بر دامپروری اثر می گذارد، افزود: با بروز خشکسالی و کم شدن نزولات جوی، مراتع از بین می روند و چرای دام دچار مشکل می شود.

وی اظهار کرد: خشکسالی با کمبود، گرانی و بی کیفیت شدن علوفه اعم از مراتع و کنسانتره باعث کاهش تولیدات دامی، کاهش تولید مثل، کاهش وزن دام و به تبع آن ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن دام و افزایش تلفات در اثر بیماری های دامی شاربن، آبله، بروسلوز، سقط جنین و بیماری های انگلی داخلی و خارجی و افزایش خطر بیماری های مشترک انسان و دام شامل سیاه زخم، تب مالت، کیست هیداتیک، تب خونریزی دهنده و.

می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان فریمان وی افزود: خشکسالی باعث کاهش قیمت دام زنده، کاهش قیمت گوشت قرمز، مشکل تأمین آب شرب دام، افزایش تردد و حمل بی رویه و غیر مجاز دام در مناطق مختلف جهت یافتن علوفه و یا عرضه و فروش دام شده که این امر افزایش و گسترش بیماری های عفونی واگیر را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی بر صنعت دامپروری فریمان اثرات نامطلوب گذاشته است

خشکسالی بر صنعت دامپروری فریمان اثرات نامطلوب گذاشته است