مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 08:302021-10-17اقتصادي

بازخوانی یک پرونده اخلال ارزی؛ انجام و فرجام سکان داران بانک مرکزی


بانک مرکزی در جهت سیاست های خود توزیع ارز با نرخ شناور را در دستور کار خود قرار داد تا مطابق مقررات در اختیار افراد قرار دهد و یکی از منافذ فساد این ارز دولتی بوده است.

- بازخوانی یک پرونده اخلال ارزی؛ انجام و فرجام سکان داران بانک مرکزی بانک مرکزی در جهت سیاست های خود توزیع ارز با نرخ شناور را در دستور کار خود قرار داد تا مطابق مقررات در اختیار افراد قرار دهد و یکی از منافذ فساد این ارز دولتی بوده است.

ایرنا نوشت: با اعلام رأی قطعی محکومیت برای رییس سابق بانک مرکزی و معاون وی به همراه چند تن دیگر از متهمان، زنگ پایان رسیدگی قضایی به یکی از بزرگترین پرونده های اخلال گران ارزی به صدا درآمد.

روز شنبه 24 مهر 1400، سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت قطعی ولی الله سیف رییس سابق بانک مرکزی و سید احمد عراقچی معاون وقت ارزی بانک مرکزی در مجموع به 18 سال حبس تعزیری خبر داد.

براساس احکام قطعی و لازم الاجرای اعلام شده از سوی ذبیح الله خداییان، ولی الله سیف رییس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیرقانونی ارز به میزان 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و اهمال و سو مدیریت در دوران مسئولیت خود، به 10 سال حبس تعزیری محکوم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی یک پرونده اخلال ارزی؛ انجام و فرجام سکان داران بانک مرکزی

بازخوانی یک پرونده اخلال ارزی؛ انجام و فرجام سکان داران بانک مرکزی