مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 08:102021-10-17اقتصادي

دیمزارهای ماهنشان به استقبال جهش تولید می روند


رییس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد.

- ایسنا/زنجان رییس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد.

علی عجملو در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اجرای طرح الگوی کشت شهرستان از برنامه های وزارت جهادکشاورزی است و در ماهنشان نیز اجرایی می شود، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، کشت برخی از محصولات کم آب بر و مستعد در ماهنشان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید و روش های علمی برای افزایش تولید در دیمزارهای ماهنشان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: براساس این برنامه ، تلاش می شود که در هر هکتار 350 کیلوگرم، بر تولید گندم در دیمزارها افزوده شود که برش شهرستان در زمینه تولید گندم دیم 13 هزار هکتار است.

رییس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان، با اشاره به اینکه این طرح برای تولید حبوبات و علوفه برای دام ها مدنظر است، بیان کرد: در این راستا اجرای این طرح در 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هدف گذاری شده و برای اجرا از روش های مختلفی مانند استفاده از کودهای بذرمال، به کارگیری روش کشت مستقیم و استفاده از ادوات کشت مستقیم استفاده می شود که می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیمزارهای ماهنشان به استقبال جهش تولید می روند

دیمزارهای ماهنشان به استقبال جهش تولید می روند