مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-17اقتصادي

سایه قرارداد گازی ترکیه و آذربایجان برروی ایران


به تازگی کشور ترکیه از امضای قرارداد سه ساله برای خرید 11 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی با جمهوری آذربایجان خبر داد که طبق گفته کارشناسان امضای این قرارداد خطری برای ایران محسوب نمی شود و به نفع این کشور است که بازار ایران را حفظ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در شرایطی که ترکیه هنوز قراردادهای بلندمدت تامین گاز که موعد آنها زمستان امسال به پایان می رسد را تمدید نکرده، تقاضای بالا برای گاز طبیعی در سال جاری این کشور را مجبور کرده است خرید در بازار محموله های تک را افزایش دهد.

وزیر انرژی ترکیه روز گذشته اعلام کرده که این کشور یک قرارداد سه ساله برای خرید 11 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی با جمهوری آذربایجان منعقد کرده و پیشرفت قابل توجهی در تامین بیشتر گاز طبیعی داشته است.

ترکیه که یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز در اروپاست، به گازی که از روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان از طریق خط لوله وارد می کند و همچنین واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از نیجریه، الجزایر و بازار محموله های تک متکی است.

این کشور چهار قرارداد واردات بلندمدت به میزان مجموعا 16 میلیارد متر مکعب در سال دارد که امسال منقضی می شوند.

در این بین ایران با ترکیه یک قرارداد صادرات گاز بلندمدت دارد که از سال 2001 آغاز شده و مدت آن 25 سال و تا سال 2026 اعتبار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه قرارداد گازی ترکیه و آذربایجان برروی ایران

سایه قرارداد گازی ترکیه و آذربایجان برروی ایران