مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 13:152021-10-16سياسي

امضا پروتکل همکاری بین پارلمان های تاجیکستان و ترکیه


رییس مجلس تاجیکستان و رییس مجلس ملی کبیر ترکیه در پایان دیدار خود پروتکلی را در زمینه همکاری بین پارلمانی به امضا رساندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، محمد طاهر ذاکر زاده رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان و مصطفی شنتال رییس مجلس ملی کبیر ترکیه پروتکلی را در زمینه همکاری بین پارلمان امضا کردند.

به گفته محمد عطا سلطان اف ، سخنگوی رییس جمهور نمایندگان تاجیکستان، در این پروتکل آمده است که طرفین مطابق قوانین کشورهای خود همکاری و در محدوده صلاحیت خود، به تقویت روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف متقابلا سودمند کمک خواهند کرد.

طرفین همچنین به تقویت روابط منظم بین کمیته و کمیسیون ها، گروه های نمایندگان و دستگاه های دو کشور کمک کند و بدین منظور هیات های پارلمانی برای کسب تجربه در توسعه و تصویب قوانین و تبادل تجربه راه اندازی کنند.

در ضمن امضا این پروتکل تاکید شد که امروز مجلس نمایندگان تاجیکستان و مجلس ملی کبیر ترکیه به توسعه مناسبات سنتی دوستی، درک متقابل و همکاری میان مردم دو کشور اهمیت ویژه دهند.

در این راستا، برای توسعه بیشتر روابط سازنده بین مقامات قانون گذاری پروتکلی در زمینه همکاری بین پارلمانی بین مجلس نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان و مجلس ملی کبیر ترکیه امضا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضا پروتکل همکاری بین پارلمان های تاجیکستان و ترکیه

امضا پروتکل همکاری بین پارلمان های تاجیکستان و ترکیه