مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-16اقتصادي

مشکلات کاغذ با حرف و سخن برطرف نمی شود


رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره مسائل و مشکلات کاغذ نشر گفت: مساله کاغذ را باید جدی گرفت و این مساله تنها با حرف و سخن حل شدنی نیست و عمل می خواهد.

- ، برنامه رادیویی گفتگوی فرهنگی در گفتگو با هومان حسن پور مدیر انتشارات آریابان و رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با محوریت مسائل و مشکلات کاغذ نشر، از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

حسن پور در این برنامه گفت: ارز 4200 تومانی بدون نظارت بود و موجب شد از 380 هزار تن کاغذی که وارد شده بود تنها 15 هزار تن جذب صنعت نشر شود.

از 380 هزار تن کاغذ مصرف سالانه داخل تنها 8 هزار تن آن مصرف نشر و مطبوعات است و لذا کاغذ فرهنگی بدین منظور صورت گرفت؛ توانستیم با 40 هزار تن کاغذی که وارد شد، 2 سال صنعت نشر را برپا نگه داریم.

وی با اشاره به موجودی کاغذ 4200 تومانی در کشور، افزود: این کاغذها به صنعت نشر توزیع نمی شود؛ حساسیت صنعت کاغذ به جایی رسیده که حضرت آقا دستور به استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای خرید کاغذ دادند اما تاکنون چیزی به سرانجام نرسیده است.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در ادامه به افزایش 800 درصدی قیمت برخی مولفه های کتاب اشاره کرد و گفت: کاغذ موجب می شد این افزایش قیمت متعادل باشد؛ در حال حاضر مانعی برای کاغذ موجود نیست اما تحویل آن صورت نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات کاغذ با حرف و سخن برطرف نمی شود

مشکلات کاغذ با حرف و سخن برطرف نمی شود