مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-16اقتصادي

برداشت زعفران از مزارع روستای علوی کاشان


نیاز نداشتن به ماشین آلات کشاورزی برای برداشت، متقارن نبودن زمان برداشت این محصول با دیگر محصولات کشاورزی ن از مزیت های کشت محصول زعفران است.

- وحیدرضا رمضانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشان،  با اشاره به اینکه روستای علوی نخستین روستا در شهرستان کاشان است که در آن زعفران کشت شده است، اظهار کرد:  روستای علوی با سطح زیرکشت حدود 50 هکتار بزرگترین تولید کننده زعفران در منطقه کاشان است.

تولیدکننده نمونه زعفران کاشان، زمان گل دهی محصول زعفران را از اواخر مهر تا اواخر آبان بیان کرد و افزود: از ویژگی های شاخص محصول زعفران نیاز به آب کم است که در بهار و تابستان احتیاج به آب ندارد و می تواند جایگزین محصولات پر آب شود.

  وی با بیان اینکه، حدود 250 کیلو زعفران خشک از مزارع روستا برداشت می شود، گفت: نیاز نداشتن به ماشین آلات کشاورزی برای برداشت، متقارن نبودن زمان برداشت این محصول با دیگر محصولات کشاورزی و به کارگیری بیشتر روستاییان را از دیگر مزیت های محصول گران قیمت زعفران بیان کرد.

رمضانی، زعفران روستای علوی به عنوان مرغوب ترین محصول یاد کرد و گفت: علت مرغوبیت زعفران این روستا داشتن آب و هوای مناسب و نظارت مهندسان جهادکشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت زعفران از مزارع روستای علوی کاشان

برداشت زعفران از مزارع روستای علوی کاشان