مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-16اقتصادي

سیف به 10 سال، عراقچی به 8 سال و آقاخانی به 13 سال حبس محکوم شدند


رای پرونده سیف رییس وقت بانک مرکزی، احمد عراقچی و سالار آقاخانی در رابطه با برهم زدن نظم و آرامش بازار ارز و فضای اقتصادی کشور و همچنین برخی سوء مدیریت ها صادر شد.

- سوءمدیریت سیف و عراقچی چگونه منجر به اخلال در بازار ارز شد از اواسط سال 96 که نشانه های نوسانات بازار ارز مشخص می­ شود، احمد عراقچی، معاون ارزی وقت محرمانه و غیر رسمی به بازار قاچاق وارد کنند تا بتواند قیمت ها را کنترل نمایند.

 در این مقطع میثم خدایی مشاور دفتر رییس جمهور وقت، فردی به نام سالار آقاخانی را که یک جوان متولد 70 و بی تجربه در این زمینه است به عراقچی معرفی می کند، تا مسئولیت فروش ارز در بازار غیر رسمی را به صورت محرمانه بر عهده بگیرد.

بعد ها معلوم می شود خدایی برای انجام این کار رشوه ای کلان از آقاخانی گرفته بوده است آقاخانی بدین ترتیب وارد همکاری با بانک مرکزی شده و اصطلاحا مشغول انجام معاملات فردایی در بازار غیر رسمی ارز می شود که توسط خود بانک مرکزی در آن مقطع غیر قانونی اعلام شده بود.

آقاخانی در ابتدا برای ورود به این کار، 20 میلیون درهم در حساب بانک مرکزی به عنوان سپرده و تضمین قرار می دهد که بعد از 2 هفته این سپرده هم با دستور عراقچی به او بازگردانده می شود! بدین ترتیب در فرآیندی غیر شفاف و غیرقانونی که البته با اطلاع سیف رییس کل بانک مرکزی بوده، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیف به 10 سال، عراقچی به 8 سال و آقاخانی به 13 سال حبس محکوم شدند

سیف به 10 سال، عراقچی به 8 سال و آقاخانی به 13 سال حبس محکوم شدند