مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-16اقتصادي

ظرفیت تولید روزانه نفت در استان فارس به 60 هزار بشکه می رسد


وزیر نفت اعلام کرد که ظرفیت برداشت روزانه نفت خام در استان فارس از رقم کنونی 42 هزار بشکه تا پایان سال 1401 به 60 هزار بشکه در روز می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت در گزارشی از سفرش به شهرستان های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین به رییس جمهوری در شورای اداری استان فارس گفت: تاکنون 6 میدان گازی در این استان توسعه یافته و برای توسعه 6 میدان گازی جدید که قول می دهیم اجرای آنها در دولت سیزدهم آغاز شود، اعتباری نزدیک به 2 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به انتظارهای مردم این مناطق برای توسعه میدان گازی آغار افزود: ان شاءالله به زودی طرح توسعه میدان گازی آغار اجرا می شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه استان فارس با تولید روزانه 114 میلیون مترمکعب گاز دومین تولیدکننده گاز کشور است، گفت: توسعه فاز دوم میدان آغار و فاز دوم پالایشگاه گازی فراشبند با ظرفیت 20 میلیون مترمکعب و 250 میلیون دلار اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.

*اختصاص 400 میلیون دلار برای طرح های فشارافزایی میدان های گازی فارس اوجی اجرایی شدن طرح های فشارافزایی میدان های شانول، هما، وراوی و تابناک را از دیگر مصوبه های این سفر دانست و گفت: 400 میلیون دلار از اعتبارات از سهم 14.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید روزانه نفت در استان فارس به 60 هزار بشکه می رسد

ظرفیت تولید روزانه نفت در استان فارس به 60 هزار بشکه می رسد